Dnes, 09:30
Stavbaři dokončují stavbu prvního ze dvou souběžných mostů ve vytížené Rudné ulici v Ostravě-Svinově. Zhruba za měsíc na něj převedou dopravu z druhého mostu, ten poté zbourají a na jeho místě také postaví nový. Doprava nadále bude svedena do jednoho pruhu pro každý směr.
Novináře o vývoji stavby informovali zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a stavební společnosti Strabag. „Připravují se povrchy betonu na izolace. Mohu potvrdit, že v průběhu měsíce října, to znamená cca za měsíc, bude pravá konstrukce zprovozněna," řekl Roman Daniel z firmy Strabag. Demolice a následná výstavba nových mostů přijde zhruba na 95,6 milionu korun.
Mostní technik ŘSD Pavel Stanovský připomněl, že původní most pocházel ze 60. let minulého století. „Stav byl o něco horší, než se původně očekávalo. Hlavně ve stavu betonu spodní stavby," řekl Stanovský.
Rudná ulice jako silnice I/11 vede napříč celou Ostravou. Podle ŘSD jde o nejzatíženější dopravní tepnu v Moravskoslezském kraji, podle posledního sčítání dopravy tam jezdí v průměru 40 tisíc vozidel denně. Kromě mostu ve Svinově, který vede nad Polaneckou ulici, se na Rudné ulici rekonstruují ještě další tři mosty: přes Místeckou ulici, přes Frýdeckou ulici a přes železniční trať.
„Všechny čtyři jsou na tom stejně. Všechny jsme zbořili a všechny stavíme znova. Na všech čtyřech mostech převedeme ještě v letošním roce na konci letošní stavební sezony provoz na nové poloviny mostů. To znamená, stále se dopravní režim nezmění, bude se jezdit jedním jízdním pruhem pro každý směr, ale už řidiči uvidí zásadní posun ve stavbách - budeme jezdit už po nové polovině," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Na už hotové poloviny mostů se bude doprava převádět postupně, tak jak budou dokončeny. Práce na druhých polovinách mostních konstrukcí budou pokračovat i v zimě. Daniel řekl, že pokud to jde, stavbaři pracují o víkendech, nasazovali i další směny pro práci v noci.
„Snažili jsme se do harmonogramu na zimní období, kde přece jenom mohou být jistá klimatická omezení, zařadit práce, které klimatické omezení nemají. To znamená především demolice a hlubinné zakládání na dalších mostech, protože to jsou činnosti, které máme dlouhodobě ověřené, že se zimami, které v České republice poslední dobou jsou, ta omezení nemáme a jsme schopni je provádět dál," řekl Daniel.
Uvedl, že mezi jednotlivými mosty jsou rozdíly. Konstrukci toho svinovského tvoří dva samostatné mosty, pravý a levý, a situace je tak pro zprovoznění podstatně jednodušší. „Na některých dalších objektech je pro celou šíři použita pouze jedna konstrukce. Nejsou tam střední římsy, což samozřejmě přináší značné komplikace pro zprovoznění," řekl Stanovský.
Rýdl řekl, že Rudnou ulici rozkopali současně na tolika místech, protože chtěli stavět všechno najednou. „To znamená, abychom komplikovali dopravu, když už to musí být, v jedné, maximálně ve dvou stavebních sezonách, a v těch dalších stavebních sezonách už se bude jezdit po plné kapacitě," řekl Rýdl.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám