Dnes, 14:30
Po více než čtyřech měsících výluky se od středy 17. prosince opět rozjede tramvajový provoz přes náměstí Republiky v Ostravě. Nové jízdní řády zároveň přinesou posílení linky číslo 2, která ve špičce pojede z Ostravy-Jihu každých pět minut.
Po čtyřech měsících přestupů na náhradní autobusy se cestující konečně dočkají. Dopravní podnik Ostrava (DPO) plánuje od 17. prosince obnovit tramvajový provoz přes Frýdlantské mosty, kde probíhají další etapy modernizace dopravního uzlu.
„Jsme rádi, že harmonogram prací umožní v avizovaném termínu obnovit přímý tramvajový provoz přes náměstí Republiky. Obnovení provozu musí, stejně jako u každé jiné stavby tohoto typu, ještě povolit Dopravní a energetický stavební úřad, který rozhodne 16. prosince. Děkujeme všem cestujícím za trpělivost a také našim řidičům, kteří se museli s výlukovým provozem napříč probíhající stavbou popasovat,“ uvedl Daniel Morys, předseda představenstva a generální ředitel DPO.
Pro obyvatele Ostravy-Jihu přináší změny i vánoční dárek – linka číslo 2 bude mít ve špičce pětiminutový interval. S ohledem na vysokou využitelnost zůstává v provozu také linka číslo 13, původně plánovaná jen do konce výluky. „Cílem změn je lépe přizpůsobit dopravu skutečným potřebám cestujících,“ dodal Morys.
Zastávky na náměstí Republiky budou zatím fungovat jako provizorní dřevěná nástupiště. Ve směru na Porubu zůstane stávající nástupiště na ulici 28. října, ve směru na Vítkovice a Ostravu-Jih bude zprovozněno nové na ulici Vítkovická.
Primátor města Jan Dohnal (ODS) připomněl, že stavba stále pokračuje a dokončení moderního dopravního uzlu je plánováno na léto 2026. „My všichni jsme na tento moment už netrpělivě čekali. Zprůjezdnění náměstí Republiky výrazně ulehčí cestování MHD. Stavba na náměstí Republiky i nadále pokračuje, a jak bylo avizováno, přesune se i do roku 2026,“ uvádí primátor.
Náměstek primátora pro dopravu Břetislav Riger (Ostravak) doplnil, že od 14. prosince začne platit nový tarif, který nemění ceny jízdného. „Na základě dat z automatického sčítaní cestujících, měření obsazenosti spojů a podnětů cestujících dojde v nových jízdních řádech i k úpravám linek v městském obvodu Ostrava-Jih. Nejvýznamnější úpravou bude zkrácení intervalu páteřní linky číslo 2.“
Modernizace dopravního uzlu zahrnuje kompletní rekonstrukci mostů, silnic, kolejiště i prostorů podchodů. Tři dosavadní tramvajová nástupiště budou zredukována na dvě, mezi nimi vznikne úrovňový přechod, který zlepší plynulost přestupů. Přístup na nástupiště usnadní travelátory a výtahy, čímž se zvýší kvalita tramvajové dopravy v centru Ostravy.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Tak hlavně ať se vrátí doprava na silniční mosty. Rudná jako východo-západní spojnice Ostravy je díky rozhodování naprostých amatérů o rekonstrukci 4 mostů naprosto neprůjezdná. Jsem žádostiv kdo Mi to 20% navýšení spotřeby při dojíždění do práce proplatí!