Před 15 lety, 25. listopadu 2009, byly na severní Moravě zprovozněny dva úseky dálnice D47, kterými vzniklo dálniční propojení Prahy s Ostravou. Jednalo se o 30 kilometrů dlouhé dva úseky mezi Bělotínem, Hladkými Životicemi a Bílovcem. Zprovozněním nových úseků, jejichž výstavba stála 7,6 miliardy korun, se Ostravsko napojilo na celostátní dálniční síť. Dálnice doposud nazývaná D47 se oficiálně přejmenovala na D1.
Zprovoznění dvou dálničních úseků, které Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) začalo stavět na jaře 2006, ovlivnilo dopravní situaci v celém Moravskoslezském kraji. Ulevilo se tím například přetíženým silnicím I/47 a I/48, které ostravsko-karvinskou aglomeraci napojovaly na dosavadní D1. Díky dvěma novým úsekům začal být bývalá D47 sjízdná od Lipníku nad Bečvou v Olomouckém kraji až po Bohumín na Karvinsku. Po dálnici se dalo dojet z Ostravy až do Prahy. Poslední chybějící část z Bohumína k česko-polské hranici byla otevřena v srpnu 2011. Tím se kompletně dokončila výstavba bývalé dálnice D47.
Tato dálnice byla původně uvažována ve směru Brno – Vyškov – Kojetín – Přerov – Lipník nad Bečvou – Hranice – Bělotín – Studénka – Bílovec – Ostrava – Bohumín – státní hranice Československo/Polsko. Projekt uvažované dálnice D47 byl několikrát měněn, zkracován a jeho jižní úseky přesouvány pod projekt dálnice D1 (v letech 1993 a 1999), až byl nakonec v roce 2006 pod projekt dálnice D1 přesunut úplně, čímž vlastně projekt uvažované dálnice D47 zanikl.
Původní D47 se začala stavět v březnu 1999. První část této dálnice mezi Ostravou a Bohumínem v délce 17,2 kilometru byla otevřena 1. prosince 2007. Na hranicích s Polskem se česká dálnice D1 napojila u obcí Věřňovice–Gorzyczki na hlavní polskou dálnici A1.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.