Na oblíbených sdílených kolech se lidé z Ostravy a okolí svezou i v následujících dvou letech. Město prodloužilo smlouvu s dosavadním provozovatelem až do prosince 2026. Služba ve městě funguje už šestým rokem, Ostravané si ji oblíbili. Celoročně je v provozu přes 1100 sdílených kol umístěných v takřka 400 stanicích.
Do aplikace potřebné pro půjčení kola se jen letos zaregistrovalo 93 tisíc lidí. „V loňském roce uskutečnili 469 564 výpůjček, při kterých ujeli víc než 660 tisíc kilometrů,“ řekla náměstkyně primátora Lucie Baránková Vilamová (ANO).
V příštím roce by ve městě mělo být v hlavní sezoně k dispozici i více kol. Magistrát firmě zaplatí přibližně 12,4 milionu korun, tedy 11,33 koruny za jednu výpůjčku. Díky podpoře města je každá zápůjčka kola do 15 minut pro uživatele zdarma. Bikesharing funguje ve všech 23 městských obvodech, v nichž jsou umístěny cyklostojany určené pro odkládání kol. Lidé do nich kola mohou umístit bez poplatků za jejich užívání.
„V prosinci skončí smlouva se stávajícím provozovatelem Nextbike Czech Republic s.r.o. a proto bylo opět zapotřebí nalézt provozovatele této oblíbené služby. V následující dvouletce je v plánu zvýšení počtu kol oproti letům 2023 a 2024, a to z přibližně jedenácti set kol na minimálně 1200 kol v období roku červen-září. Aktuálně je v Ostravě k dispozici 388 stanovišť. Počet stojanů, určených pro výpůjčky kol, stále roste díky zvyšujícímu se zájmu občanů o dostupnost této služby,“ doplnil náměstek primátora Aleš Boháč (ANO).
Držitelé celoročního jízdného DPO mají zdarma i další čtvrthodinku. Mezi nejvytíženější stanice patří Nová Karolina, stanice v Husově sadu a stanice umístěná u vchodu v Komenského sadech. Dle dotazníkového šetření v rámci tvorby Strategického plánu rozvoje města v roce 2023 pod značkou fajnOVA jsou obyvatelé v rámci dopravy nejvíce spokojeni právě s bikesharingem. Ten je proto jedním z vlajkových projektů nového Strategického plánu na období 2024-2030.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.