Obchvat Bruntálu bude hotový v roce 2027, město řeší dopad na cestovní ruch

Autoři | Foto Se svolením ŘSD

Stavba první části obchvatu Bruntálu skončí podle předpokladů v roce 2027. Projekt za téměř 830 milionů korun bez DPH, který má výrazně odlehčit dopravě v Bruntále, se připravuje od roku 2003. Představitelé radnice už nyní uvažují i o tom, jak po snížení objemu dopravy udržet ve městě cestovní ruch. ČTK to dnes řekl starosta Martin Henč (ANO).

„Na dokončení první části obchvatu se těšíme. Uleví to Bruntálu, konečně vyřešíme anabázi spojenou se snížením dopravy přes centrum města," uvedl starosta Martin Henč. Očekává, že obchvat zajistí snížení dopravy ve městě až o 40 procent. Představitelé města proto už nyní uvažují, jak zajistit, aby tímto neutrpěl cestovní ruch.

Nyní řidiči projíždějí přes město a jen těsně míjí samotné centrum. Mnoho z nich se proto ve městě zastaví třeba na oběd nebo navštívit nějakou památku. „Prioritně nám jde o bezpečnost a pohodlí občanů. Druhá věc je, jak to bude s cestovním ruchem. Bude záležet na nás, jak budeme šikovní a podaří se nám turisty do města přilákat," řekl.

Obchvat dlouhý 4,5 kilometru odvede z části centra Bruntálu těžkou kamionovou dopravu. V budoucnu by se měla stavba napojit na plánovaný severní obchvat města a chystanou přeložku silnice I/11. Začíná jižně od Bruntálu, kde se napojí na silnici od Olomouce. Trasa překoná po mostech železniční trať, čističku odpadních vod a údolí Černého potoka. Dál povede sedlem Zaječího vrchu a po úbočí kopce Kozinec. Podjede projektovanou přeložku silnice I/11 a pokračuje k obchvatu Oborné, kde se napojí na současnou trasu I/45. Součástí úseku jsou mimoúrovňová křižovatka Žlutý kopec, devět mostů a dvě protihlukové stěny dlouhé dohromady 618 metrů.

Centrem Bruntálu projede zhruba 14 tisíc aut denně, z toho 2400 kamionů. Východní obchvat je první etapou prací, jejichž cílem je zbavit město Bruntál tranzitní dopravy. Definitivní řešení by v budoucnu měl přinést právě i severní obchvat.

Podle starosty tato silnice město kamionů zbaví úplně. Jedná se především o nákladní auta mířící do průmyslové zóny. Součástí stavby by mělo být odstavné parkoviště se zázemím pro řidiče, kde by měli čekat na to, až budou moci dojet do místa určení. „Dnes během čekání na povolení pro vjezd do cílového areálu parkují různě po městě," uvedl Henč. Doplnil, že v dohledné době by první etapa stavby měla získat stavební povolení. A ještě koncem roku chce ministerstvo financí vyhlásit výběrové řízení a najít zhotovitele stavby.

Kamionů v Bruntále výrazně přibylo po přelomu tisíciletí, když se hraniční přechod Bartultovice otevřel pro těžkou nákladní dopravu. Jde o největší hraniční přechod v Jeseníkách pro nákladní auta, jejichž značná část projíždí právě Bruntálem. Východní obchvat je největší dopravní stavbou ve městě v jeho novodobé historii, poprvé se o něm začalo mluvit v 70. letech minulého století.

Hodnocení článku je 40 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky ČR, stavby, silnice, správa, ŘSD, Bruntál

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.