Bezruči patří mezi umělecky nejvýraznější divadelní soubory v České republice, míní divadelní kritici. Přestože jejich cílovou skupinou jsou v největší míře mladí diváci, studenti středních a vysokých škol, divadlo s oblibou navštěvuje také střední i starší generace. Bezruči kladou důraz na moderní divadlo, tvůrčí rozmanitost i progresi.
Ostravské Divadlo Petra Bezruče získalo Cenu divadelní kritiky v kategorii Divadlo roku. Ta se na základě hlasování odborníků uděluje už od roku 2014. Prestižní anketu pořádá a následně vyhlašuje Svět a divadlo. Bezruči patří mezi umělecky nejvýraznější divadelní soubory v tuzemsku, míní kritika. Pravidelně také spolupracují s předními českými režiséry a režisérkami s výrazným autorským rukopisem.
„Získat ocenění Divadlo roku je pro nás nejen obrovskou ctí, ale také závazkem. Velice si tohoto ocenění vážíme – je pro nás motivací dál hledat a tvořit. Děkuji našemu souboru, uměleckému vedení i všem dalším složkám divadla, bez nichž by žádná inscenace nevznikla,“ okomentoval výsedek Filip Krejčí, který Bezručům šéfuje už jedenáct let.
Od srpna 2019 stojí v čele uměleckého směřování Divadla Petra Bezruče režisér Jan Holec. „Ocenění vnímám jako reflexi naší dlouhodobé a kontinuální práce. A mohu přislíbit, že v naší nastolené umělecké koncepci budeme i nadále pokračovat,“ uvedl režisér.
Absolvent pražské DAMU se ostravskému publiku poprvé představil vlastní adaptací románu Mary Shellyové Frankenstein. Následovala autorská inscenace Bezruči v 60 minutách, která vznikla během lockdownu jako reakce na omezené možnosti divadelní tvorby. Právě sociální témata a reflexe aktuálních společenských otřesů jsou pro Holcovu tvorbu klíčové. V květnu roku 2022 uvedl v Galerii výtvarného umění v Ostravě světovou premiéru projektu Stará láska nerezaví, kde se zaměřil na problematiku stárnutí a osamělosti, které pandemie ještě více prohloubila.
Holec se podle svých slov jako režisér věnuje široké škále dramatických textů, zároveň však rád vytváří vlastní adaptace literárních děl. Vedle režijního uchopení her jako Marie Stuartovna, Otec či Střípky ženy se autorsky podílel na dramatizaci a inscenaci Nepřítele lidu, Procesu, Bratrů Karamazových a adaptaci filmu Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky.
V aktuální sezoně se Bezruči dotýkají výzev dnešní společnosti. Ekologie, hledání identity, rozdělená společnost a rodinné vztahy. Sezóna 24/25 přináší v Divadle Petra Bezruče Ibsenovo drama Nepřítel lidu (režie Jan Holec), adaptaci novely Viktora Dyka Krysař (režie Daniela Špinar) a v českých premiérách řecké drama Janise Mavritsakise Slepá skvrna (režie Klára Vosecká) a hru kanadského dramatika Jordana Tannahilla s názvem Pozdě příchozí (režie Jan Holec).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.