Ostravský soud řeší podvod s falešnými call centry, škoda je osm milionů

Autoři | Foto Se svolením Krajského soudu v Ostravě

Krajský soud v Ostravě se začal zabývat případem dvou mužů, kteří podle obžaloby provozovali v Opavě a Ostravě falešná call centra. Pod záminkou dobročinných sbírek údajně vylákali od více než 4000 lidí bezmála osm milionů korun. Další čtyři miliony se získat pokusili. Za podvod jim hrozí až desetiletý pobyt ve vězení. Rozsudek soud vynese v pátek.

Oba obžalovaní před soudem vinu přiznali. "Chtěl bych se omluvit všem poškozeným. Neuvědomil jsem si důsledky svého jednání. Budu se snažit vše napravit," uvedl jeden z odsouzených. Státní zástupkyně uvedla, že se dvojice přiživovala na dobročinnosti lidí a výrazně poškodila důvěru lidí v charitu a jiné sbírky.

Mladí muži, kteří už byli v minulosti trestáni, vedli podle obžaloby podvodná call centra v letech 2022 až 2024. První si zřídili v Opavě, druhé o něco později v Ostravě. Najali si operátorky, které pak volaly na telefonní čísla a žádaly po lidech příspěvek na různé charity.

"Organizovali telefonické oslovování občanů s výzvou k finanční podpoře projektů Dopřej léčbu, Stromky štěstí a Anděl naděje. Vybírali si skutečné příběhy. U nich ale změnili jména potřebných a fotografie. Operátorky call center, najaté pod příslibem přivýdělku, pak kontaktovaly občany s nevyžádanými hovory, v nichž uváděly nepravdivé informace o účelu sbírek," uvedla státní zástupkyně.

Příspěvek se pohyboval od 1299 korun po 1949 Kč. Lidé kteří souhlasili s příspěvkem, nahlásili operátorkám svou adresu a platili formou dobírky. V obdržené zásilce dostali děkovný dopis a sošku anděla v symbolické hodnotě. Práci si obžalovaní rozdělili. Jeden měl na starost chod call centra a fungoval jako vedoucí operátorek, které vyplácel. Druhý především odesílal zásilky.

Celkem podvedli či se pokusili podvést přes 6000 lidí. Většina z nich zaplatila. Na účet obžalovaných přišlo bezmála osm milionů korun. Asi 2000 lidí sice příspěvek slíbilo, dobírku ale z nejrůznějších důvodů nepřevzali. V jejich případě se mělo jednat o čtyři miliony korun. Všechny získané peníze použili na chod call center, výplatu operátorek a svou vlastní potřebu. Na charitu odeslali jen 71 000 korun.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky falešná call centra, podvod, charita, Opava, Ostrava, frozsudek

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.