Dnes, 18:38
O rok později začne v Ostravě stavba prodloužení Porážkové ulice. Náklady město odhaduje na 301 milionů korun bez DPH, stavba silnice podél železniční trati by měla doplnit silniční síť v centru krajského města a ulehčit dopravě v ulicích Nádražní a Poděbradova.
Stavba začne v roce 2028, původně se předpokládalo, že by mohla začít už příští rok. "Benefitem stavby je též odlehčení historického jádra města, zatíženého dopravou v ulici Nádražní. Zpracován je projekt pro povolení záměru a na počátku prosince byla podána žádost stavebnímu úřadu. Stavbu město koordinuje se Správou železnic, řešící nad ulicí Mariánskohorskou rychlostní trať, zahájení prací se tak může měnit v návaznosti na tuto skutečnost," uvedl náměstek primátora Břetislav Riger (Ostravak). Podaří-li se stavbu silnice zahájit v roce 2028, mohla by být hotová o rok později.
Silnice bude dvouproudá o šířce 7,5 metru a délce 1,3 kilometru. Doplnit ji má protihluková stěna. Stavba povede na okraji centra. Naváže na komunikaci v křižovatce ulic Žerotínova a Porážková, povede podél železniční trati a vyústí v křižovatce ulic Mariánskohorská a Jirská.
Město kvůli přípravám nechalo před několika dny přesunout nevyužívanou železniční točnici, kulturní památku, která sloužila k manipulaci s drážními vozidly. Umístilo ji do skladovacích prostor ve Wattově ulici.
Neděle, 21. prosince 2025, 10:27
V Ostravě pokračuje příprava čtvrté etapy stavby Prodloužená Porážková, silniční síť centra města doplní cesta podél železniční trati. Pro další postup bylo potřeba přesunout kulturní památku, stávající železniční točnici.
"Točnice dlouhodobě neplnila svoji funkci a její stav nebyl dobrý. Konstrukce a všechny ocelové dílce byly narušeny korozí a prostor, ve kterém se doposud nacházela, byl zarostlý náletovou zelení," uvedla mluvčí kraje Gabriela Pokorná.
Točnici vyrobila firma Bratři Prášilové a spol. v roce 1931. Před instalací v Ostravě sloužila v Ústí nad Labem na Ústecko–Teplické dráze. V Ostravě byla v bývalém areálu výtopny Báňské dráhy, jehož součástí je pilová remíza, kde se prováděly opravy parních lokomotiv a také vodárenská věž, které jsou zapsány jako soubor v Ústředním seznamu kulturních památek ČR.
"Jelikož je tato železniční točnice kulturní památkou, hledá se vhodné místo, kam by mohla být umístěna. Vzhledem k její velikosti to bude vyžadovat adekvátní plochu buď v interiéru muzea nebo i ve venkovním prostoru, ideálně zapojenou do nějakého systému lokální železnice,“ doplnil Riger.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám
Aktualizováno včera