Počasí dnes4 °C, zítra1,5 °C
Pátek 28. února 2025  |  Svátek má Lumír
Bez reklam

Ostravu čekají nejhorší dopravní omezení od roku 1990. Množství výluk ovlivní i veřejnou dopravu

Autoři | Foto DPO

V moravskoslezské metropoli se brzy rozpoutá malé dopravní peklo. Kvůli rozsáhlým stavebním investicím Ostravu čeká rok plný omezení, ta se výrazně promítnou i do fungování městské hromadné dopravy. Omezení budou zřejmě největší od roku 1990. Kvůli neobvyklému množství výluk a nutnosti náhradní autobusové dopravy si Dopravní podnik Ostrava dokonce musel nasmlouvat vozidla i řidiče u jiných dopravců.

Nejhorší výluky od roku 1990

Ostravanům a dalším cestujícím je nově k dispozici speciální informační web, kde získají informace o jednotlivých výlukách. Obdobná situace jako letos podle generálního ředitele a předsedy představenstva DPO Daniela Moryse v krajské metropoli desítky let nebyla.

V letošním roce registrujeme skutečně velké množství staveb a podle některých pamětníků takto intenzivní stavební sezona v Ostravě od roku 1990 nebyla.

Daniel Morys

Náměstí Republiky, Don Bosco i Elektra

Veřejnou dopravy zřejmě nejzásadněji  ovlivní výluka způsobená rekonstrukcí náměstí Republiky. Jde o klíčový dopravní uzel, s uzávěrou tramvajové trati se zde počítá od května do září. „Mezi dvěma tramvajovými okruhy, které přerušením dopravního uzlu přirozeně vzniknou, bude probíhat takzvaný autobusový pendl," uvedl Morys.

Mezi zastávkami Don Bosco a Elektra budou ve tříminutovém intervalu jezdit náhradní autobusy. Právě za jejich volanty usednou řidiči zaměstnaní pod jinými dopravci. Ostravský dopravní podnik by za zapůjčená vozidla a jejich řidiče měl zaplatit do deseti milionů korun.

Vozový park nestačí

„Skutečně to množství staveb znamená, že musíme zapojit do výluk a náhradní autobusové dopravy nejenom všechny svoje volné kapacity, ať už z pohledu autobusů či řidičů, ale také jsme vysoutěžili rámcové smlouvy pro smluvní dopravce, kteří nám poskytnou své vozy a řidiče tak, abychom mohli právě tu náhradní autobusovou dopravu v tak velkém množství zorganizovat," okomentoval Morys. Na výlukových trasách budou podle něj cestujícím na zastávkách pomáhat také informátoři. Přesměrují je na náhradní spoje.

Peklo za volantem

I přes výluky bude během staveb cestování MHD nejpohodlnějším způsobem přepravy, míní Morys. Na řidiče automobilů bude mít podle něj výstavba ještě větší dopad. „Určitě především v letních měsících, kdy se zkumulují opatření na různých trasách, tak to bude znamenat, že cestování po Ostravě bude komplikovanější. Myslím si, že to bude náročnější právě pro řidiče aut," sdělil ředitel.

Kromě náměstí Republiky se bude renovovat několik mostů v Rudné ulici, opravovat most ve Výškovické ulici nad ulicí Dolní, rekonstruovat ulice Přemyslovců nebo třeba křižovatka ulic 17. listopadu a Dr. Slabihoudka.

Hodnocení článku je 100 %. Ohodnoť článek i Ty!

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky Ostrava, DPO, doprava, veřejná doprava, rekonstrukce, výluka

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Ostravu čekají nejhorší dopravní omezení od roku 1990. Množství výluk ovlivní i veřejnou dopravu  |  Doprava  |  Zprávy  |  Ostravská Drbna - zprávy z Ostravy a Moravskoslezského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.