Přestavba náměstí Republiky v Ostravě začne v červenci, výluka bude až po festivalech

Autoři | Foto Dopravní podnik Ostrava

Rekonstrukce náměstí Republiky, které je v Ostravě jedním z klíčových dopravních uzlů, začne v červenci. Začátek rozsáhlé výluky, při níž budou tramvajové linky rozděleny na dva samostatné okruhy a do centra města budou jezdit kyvadlově autobusy, je naplánován až po festivalech Beats for Love a Colours of Ostrava.

Rekonstrukce náměstí přijde na 315 milionů korun a provedou ji společnosti IMOS Brno a Monvia Morava. Cílem přestavby je na náměstí Republiky zjednodušit přestupy, vylepšit nástupiště i podchody pod Frýdlantskými mosty. "Na pocitové mapě Ostravy nám to občané zvýraznili jako jeden z těch nejhorších bodů, který tady máme," řekl náměstek ostravského primátora Břetislav Riger (Ostravak). Důležité podle něj bylo naplánovat zahájení nejzásadnějších prací až po skončení hlavních letních festivalů, na které do Dolních Vítkovic nedaleko centra jezdí desetitisíce návštěvníků.

Práce budou rozděleny do tří etap. V té první budou přestavěny tramvajová trať, nástupiště, podchody a přilehlá silnice. Práce jsou naplánované do prosince. Od 6. července začne omezení pro silniční dopravu. Uzavřeny budou oba jízdní pruhy přes Frýdlantské mosty ve směru do Poruby a jeden pruh ve směru do centra.

Tramvajová výluka začne v neděli 20. července a potrvá do 29. listopadu. Tramvaje nebudou jezdit mezi zastávkami Náměstí Republiky a Karolina. Lidé z nejlidnatějších částí města, sídlišť v obvodech Ostrava-Jih, Poruba či Pustkovec, budou muset na zastávce Don Bosco přestupovat na autobusy.

Prostor před bazénem v Ostravě-Porubě se promění, obnova bude stát 20 milionů

Prostor před krytým bazénem v ostravském obvodu Poruba bude mít do srpna nový vzhled. Projekt počítá s úpravou povrchů před sportovištěm i vybudováním dalších parkovacích stání ve východní části. Nový bude odvod dešťových vod a v plánu jsou rovněž...

"Věříme, že do 29. 11. ukončíme tuto výluku a už budeme moci využívat benefity této důležité stavby, protože výrazně zkomfortní přestup na tomto dopravním uzlu. Budou jenom dvě nástupiště a ještě se mezi nimi bude moci přestupovat úrovňově. To znamená - žádné podchody, nic takového cestující v tramvaji už na náměstí Republiky nebudou muset zažívat," řekl generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys.

DPO chce během této tramvajové výluky kromě přestavby náměstí Republiky zvládnout ještě dvě další stavby. "Když se sjíždí z Frýdlantských mostů, tak my víme, že tyto koleje potřebují taky renovaci, takže to se chystáme udělat ještě v souvislosti s touto výlukou. No a věříme, že se nám podaří vysoutěžit i modernizaci zastávky Karolina," řekl Morys.

Přestupy mezi tramvajemi a autobusy budou podle něj během výluky velmi rychlé a pružné. "V zásadě dojde k vytvoření dvou tramvajových okruhů a mezi těmi bude zajištěn provoz autobusových linek, které budou fungovat ve velmi krátkých intervalech. Takže u Don Bosca se vystoupí, nastoupí se do autobusu, přestoupí se u zastávky Elektra a odtamtud to bude pokračovat zase tramvají tak, jak jsou cestující zvyklí," řekl Morys.

Fakultní nemocnice Ostrava chystá strategické projekty za více než pět miliard

Fakultní nemocnice Ostrava (FNO) připravuje přístavbu budovy centrálního příjmu s operačními sály, stavbu Moravskoslezského onkologického centra a minulý týden začala stavět parkovací dům. Tři strategické projekty budou dohromady stát více než pět...

Přestupování nově bez podchodů bude na náměstí Republiky důležité pro intervalovou dopravu, kterou město plánuje. Prostory Frýdlantských mostů podle něj budou po přestavbě podstatně světlejší. "Ze současného stavu zůstanou jenom travertinové obklady, které jsou velmi hodnotné. Travertin se očistí, přebrousí a v podstatě bude zachován. Ostatní materiály budou ve světlých tónech," řekl Riger.

Důležitá je podle něj bezpečnost nyní problémového místa. "Je v jednání, abychom byli schopni v tom místě zřídit novou služebnu městské policie, což by velice prospělo. Osvědčilo se nám to na Hranečníku, čili chtěli bychom jít touto cestou," řekl náměstek. Služebna by měla vzniknout v opraveném podchodu.

Ostrava má před sebou obrovské dopravní investice, během kterých bude v příštích minimálně šesti letech na horní hraně toho, co bude v dopravě udržitelné. Je proto nutné, aby přestavba náměstí Republiky byla hotová ještě předtím.

Podle Rigera Správa železnic chystá kompletní přestavbu železničního uzlu od nádraží v Ostravě-Svinově po Bohumín. Ve městě se budou muset opravit tři důležité železniční mosty. Ostrava připravuje klíčovou stavbu prodloužené Místecké ulice a chystá se také oprava mostů v Mariánskohorské ulici a přes výškovické údolí.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky MHD, rekonstrukce, Ostrava, náměstí Republiky, festival, Daniel Morys

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.