Dnes, 07:10
Krnovská radnice chce zachovat ranní a večerní železniční spoje, s nimiž se nepočítá v chystaných jízdních řádech na rok 2026. ČTK to řekla mluvčí města Dita Círová. Krnov využil možnost připomínkovat návrh jízdního řádu železniční dopravy na rok 2026, který v červnu zveřejnila Správa železnic. Připomínky byly zaslány objednatelům dopravy - krajským úřadům Moravskoslezského a Olomouckého kraje a dopravci - Českým drahám. Jejich zástupci budou návrh jízdního řádu projednávat v půlce prázdnin.
Krnov nesouhlasí především s návrhem na zrušení prvních ranních a posledních večerních spojů v traťových úsecích Krnov - Olomouc a Krnov - Jindřichov ve Slezsku. Starosta Tomáš Hradil (Krnovští Patrioti) věří, že město s připomínkami uspěje.
„Redukce těchto spojů by znamenala výrazné zhoršení dopravní dostupnosti Krnovska. Požadujeme proto zachování spojů minimálně ve stávajícím rozsahu a zároveň vedení všech osobních vlaků v úseku Krnov - Olomouc jako přímých spojů, to znamená bez přestupu v železniční stanici Moravský Beroun," řekl ČTK Tomáš Hradil.
Město chce i doplnění spěšných vlaků na trati Krnov - Jeseník, interval 240 minut podle něj nevyhovuje. „Považujeme za zásadní zlepšit dopravní propojení obou stran Jeseníků, proto navrhujeme posílení spěšných vlaků na této trati na dvouhodinový interval, a to minimálně v pátky, o víkendech a v době státních svátků. Pro cestovní ruch je stěžejní zejména přidání večerního spoje z Jeseníku do Krnova s odjezdem v 19:30 hodin," doplnil koordinátor městského mobility Michael Cestr. Iniciativu podle něj podpořilo i město Jeseník.
„Považujeme za žádoucí urychlení modernizace a elektrizace železniční trati Olomouc - Krnov - Opava východ a rekonstrukce trati Krnov - Jeseník a dále nasazení moderních vlakových souprav s odpovídajícím komfortem přepravy," uvedl Hradil. Dodal, že je to důležité pro rozvoj příhraničního regionu, který loni zasáhly ničivé povodně.
V tlaku na Správu železnic ohledně modernizace železniční trati město spolupracuje s městem Opavou a Moravskoslezským krajem. „Už se podařilo prosadit schválení projektu kompletní rekonstrukce trati na vyšší rychlost a celkovou elektrifikaci, a to včetně vybudování nové spojky mimo Opavu východ a nové zastávky u krnovské průmyslové zóny," řekl odborník na železniční dopravu, krnovský zastupitel Roman Šigut.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám