Krnov chce zachovat ranní a večerní vlaky. Chystaný jízdní řád s nimi nepočítá

Autoři | Foto České dráhy

Krnovská radnice chce zachovat ranní a večerní železniční spoje, s nimiž se nepočítá v chystaných jízdních řádech na rok 2026. ČTK to řekla mluvčí města Dita Círová. Krnov využil možnost připomínkovat návrh jízdního řádu železniční dopravy na rok 2026, který v červnu zveřejnila Správa železnic. Připomínky byly zaslány objednatelům dopravy - krajským úřadům Moravskoslezského a Olomouckého kraje a dopravci - Českým drahám. Jejich zástupci budou návrh jízdního řádu projednávat v půlce prázdnin.

Krnov nesouhlasí především s návrhem na zrušení prvních ranních a posledních večerních spojů v traťových úsecích Krnov - Olomouc a Krnov - Jindřichov ve Slezsku. Starosta Tomáš Hradil (Krnovští Patrioti) věří, že město s připomínkami uspěje.

„Redukce těchto spojů by znamenala výrazné zhoršení dopravní dostupnosti Krnovska. Požadujeme proto zachování spojů minimálně ve stávajícím rozsahu a zároveň vedení všech osobních vlaků v úseku Krnov - Olomouc jako přímých spojů, to znamená bez přestupu v železniční stanici Moravský Beroun," řekl ČTK Tomáš Hradil.

Propojení obou stran Jeseníků 

Město chce i doplnění spěšných vlaků na trati Krnov - Jeseník, interval 240 minut podle něj nevyhovuje. „Považujeme za zásadní zlepšit dopravní propojení obou stran Jeseníků, proto navrhujeme posílení spěšných vlaků na této trati na dvouhodinový interval, a to minimálně v pátky, o víkendech a v době státních svátků. Pro cestovní ruch je stěžejní zejména přidání večerního spoje z Jeseníku do Krnova s odjezdem v 19:30 hodin," doplnil koordinátor městského mobility Michael Cestr. Iniciativu podle něj podpořilo i město Jeseník.

„Považujeme za žádoucí urychlení modernizace a elektrizace železniční trati Olomouc - Krnov - Opava východ a rekonstrukce trati Krnov - Jeseník a dále nasazení moderních vlakových souprav s odpovídajícím komfortem přepravy," uvedl Hradil. Dodal, že je to důležité pro rozvoj příhraničního regionu, který loni zasáhly ničivé povodně.

V tlaku na Správu železnic ohledně modernizace železniční trati město spolupracuje s městem Opavou a Moravskoslezským krajem. „Už se podařilo prosadit schválení projektu kompletní rekonstrukce trati na vyšší rychlost a celkovou elektrifikaci, a to včetně vybudování nové spojky mimo Opavu východ a nové zastávky u krnovské průmyslové zóny," řekl odborník na železniční dopravu, krnovský zastupitel Roman Šigut.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky doprava, vlak, správa, železnice, Krnov

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.