Zářijové povodně napáchaly řadu ničivých škod na majetku i zdraví. Jejich odklízení je fyzicky, mentálně i materiálně náročné. Řada lidí obnově svých příbytků věnuje veškerý čas i peníze, o finance však i navzdory hmotným dávkám a charitativním sbírkám může být nouze. Dodavatelé energií se proto lidem ze zaplavených oblastí rozhodli vyjít vstříc, a platby za zálohy odložit, snížit, případně zcela přerušit.
Lidem, kteří odebírají plyn nebo elektřinu od Innogy, stačí zavolat na zákaznickou linku nebo přijít na nejbližší pobočku. Zaměstnanci jim podle uvážení mohou odpustit platby do konce roku nebo zálohy alespoň odložit či snížit. Dokážou také rozložit nedoplatek do několika splátek, bez poplatků a úroků.
„Se zákazníky, které zasáhla povodeň, aktuálně řešíme požadavky na demontáže zatopených měřidel a ukončení smluv z důvodu poškození nebo demolice nemovitosti. Zákazníci přicházejí také s dotazy k pojištění domácnosti, které mají sjednáno prostřednictvím Innogy. Maximálně také vycházíme vstříc požadavkům na snížení nebo odložení plateb záloh nebo splátkové kalendáře nedoplatků," řekl ředitel maloobchodu Innogy David Konvalina.
Zákazníkům, kteří kvůli záplavám zůstali bez plynoměru nebo elektroměru, firma umožní na dva měsíce zcela přerušit platby záloh za energie. Domácnosti, kterým povodeň poškodila obydlí, si mohou v rámci povodňové pomoci snížit zálohy až o polovinu po dobu tří měsíců. „Navíc jim do konce roku odpustíme platbu stálých měsíčních platů v komoditní části ceny. Pro odpuštění budeme potřebovat fotografii postiženého místa, dokumenty od pojišťovny nebo čestné prohlášení zákazníka,“ dodal Konvalina.
Skupina ČEZ do zaplavených oblastí poslala přes osmnáct milionů korun, elektrocentrály a další materiální pomoc. Svým zákazníkům také nabízí odložení záloh za energie.
Škody po zářijových povodních, které zasáhly zejména Moravskoslezský a Olomoucký kraj, odhaduje společnost předběžně na 900 až 1 100 milionů korun. Drtivá většina připadá na zničenou distribuční infrastrukturu, tedy zejména elektrické vedení, trafostanice a rozvodny.
„Škody, které ničivé záplavy na naší infrastruktuře natropily, jsou obrovské. V některých místech voda sloupy elektrického vedení doslova smetla a odplavila je desítky metrů, rozvodny se ocitly kompletně pod hladinou, jinde povodeň přervala plynovody nebo poškodila výměníkové stanice. Naší hlavní prioritou byla obnova dodávek našim zákazníkům s nastupujícím chladným počasím, proto jsme leckde museli volit provizorní řešení a teď nás v dalších měsících čeká systematická práce na celkových renovacích. Teprve až dokončíme všechny opravy a rekonstrukce, budeme znát skutečný rozsah škod,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva ČEZ Daniel Beneš.
Lidé zasažení povodněmi mohli vynechat placení dvou záloh na energie, aby se jim uvolnily finance na řešení aktuálních problémů. Této možnosti zatím využilo přes 2 000 zákazníků. V nejvíce postižených oblastech se upomínkám za nezaplacené účty vyhnulo asi 32 tisíc odběratelů. Lidem, kteří se v důsledku povodní dostali do problémů s placením za energie, nabízí společnost prodej individuální bezúročné splátkové kalendáře.
Energetická společnost E.ON v současnosti plošné odsouvání nebo snižování záloh neplánuje. „Se zákazníky vše řešíme individuálně, snažíme se najít ideální řešení pro jejich konkrétní situaci," řekl Ostravské Drbně regionální mluvčí společnosti Lubomír Budný.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.