Dnes, 17:30
Opava vyhlašuje designérskou soutěž na novou vizuální identitu města. Po více než dvou dekádách se chce rozloučit se stávajícím logem s pávem a nahradit jej moderním vizuálním stylem, který sjednotí komunikaci města a lépe bude odrážet jeho současný charakter.
Opava zahájila hledání nové vizuální identity, která by měla sjednotit a zmodernizovat způsob, jakým město komunikuje navenek. Vizuální identita je soubor grafických prvků, díky kterým prezentace města působí jednotně a rozpoznatelně. Patří sem logo, barvy, písma, ale také podoba plakátů, webu či sociálních sítí.
„Najít moderní logo a celkový vizuál, který bude odpovídat vizi města a bude blízký jeho obyvatelům, není jednoduchý úkol. Chceme, aby si nový vizuál Opavané vzali za svůj, cítili k němu hrdost a vnímali ho jako symbol. Pomalu se teď budeme loučit se stávajícím logem páva a těšit se na to, jaké nápady a přístupy účastníci soutěže představí. Každý krok designérské soutěže vyžaduje pečlivou koordinaci a spolupráci odborníků i zástupců města. Očekáváme, že se nový vizuální styl začne v praxi objevovat v druhé polovině roku 2026,“ sdělila Karin Kuo, referentka marketingu magistrátu města.
Opava dnes používá logo s pávem, doplněné korunkou připomínající postavení města jako královského. Po více než dvaceti letech je však podle vedení města potřeba logo aktualizovat, aby lépe odpovídalo současným nárokům na prezentaci města, a zároveň sjednotilo dosud roztříštěný vizuální styl.
Město připravilo designerskou soutěž ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign. Zájemci z řad grafických designérů mohou svá portfolia zasílat do 15. prosince do 14 hodin. Do první fáze soutěže bude vybráno pět účastníků. Soutěž proběhne jako uzavřená, dvoufázová a neanonymní. Výsledky budou zveřejněny na začátku června 2026.
„Opava je město s bohatou historií a moderním duchem. Je dynamická, neustále se rozvíjí a hledá nové cesty, jak být ještě lepším místem pro život i tvorbu. Věřím, že skutečnou tvář města tvoří jeho lidé. Ti, kteří v něm žijí, tvoří a posouvají ho dál. Chceme, aby se s Opavou mohl každý ztotožnit, aby v ní viděl místo, kam patří a kde může růst. Nastal čas dát našemu městu novou vizuální identitu, která vystihne jeho dnešní charakter, tedy propojení tradice a inovace. Nejde jen o logo či barvy, ale o vyjádření hodnot, které z Opavy činí jedinečné a sebevědomé město. Těším se na nápady, které tato soutěž přinese a výsledek jež nás posune zase o krok dál,“ říká primátor města Tomáš Navrátil (ANO).
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám