Opava mění tvář. Město se po dvaceti letech loučí s pávem a hledá nové logo

Autoři | Foto město Opava

Opava vyhlašuje designérskou soutěž na novou vizuální identitu města. Po více než dvou dekádách se chce rozloučit se stávajícím logem s pávem a nahradit jej moderním vizuálním stylem, který sjednotí komunikaci města a lépe bude odrážet jeho současný charakter.

Opava zahájila hledání nové vizuální identity, která by měla sjednotit a zmodernizovat způsob, jakým město komunikuje navenek. Vizuální identita je soubor grafických prvků, díky kterým prezentace města působí jednotně a rozpoznatelně. Patří sem logo, barvy, písma, ale také podoba plakátů, webu či sociálních sítí.

„Najít moderní logo a celkový vizuál, který bude odpovídat vizi města a bude blízký jeho obyvatelům, není jednoduchý úkol. Chceme, aby si nový vizuál Opavané vzali za svůj, cítili k němu hrdost a vnímali ho jako symbol. Pomalu se teď budeme loučit se stávajícím logem páva a těšit se na to, jaké nápady a přístupy účastníci soutěže představí. Každý krok designérské soutěže vyžaduje pečlivou koordinaci a spolupráci odborníků i zástupců města. Očekáváme, že se nový vizuální styl začne v praxi objevovat v druhé polovině roku 2026,“ sdělila Karin Kuo, referentka marketingu magistrátu města.

Opava dnes používá logo s pávem, doplněné korunkou připomínající postavení města jako královského. Po více než dvaceti letech je však podle vedení města potřeba logo aktualizovat, aby lépe odpovídalo současným nárokům na prezentaci města, a zároveň sjednotilo dosud roztříštěný vizuální styl.

Loučení s pávem po více než dvaceti letech

Město připravilo designerskou soutěž ve spolupráci s odbornou organizací Czechdesign. Zájemci z řad grafických designérů mohou svá portfolia zasílat do 15. prosince do 14 hodin. Do první fáze soutěže bude vybráno pět účastníků. Soutěž proběhne jako uzavřená, dvoufázová a neanonymní. Výsledky budou zveřejněny na začátku června 2026.

„Opava je město s bohatou historií a moderním duchem. Je dynamická, neustále se rozvíjí a hledá nové cesty, jak být ještě lepším místem pro život i tvorbu. Věřím, že skutečnou tvář města tvoří jeho lidé. Ti, kteří v něm žijí, tvoří a posouvají ho dál. Chceme, aby se s Opavou mohl každý ztotožnit, aby v ní viděl místo, kam patří a kde může růst. Nastal čas dát našemu městu novou vizuální identitu, která vystihne jeho dnešní charakter, tedy propojení tradice a inovace. Nejde jen o logo či barvy, ale o vyjádření hodnot, které z Opavy činí jedinečné a sebevědomé město. Těším se na nápady, které tato soutěž přinese a výsledek jež nás posune zase o krok dál,“ říká primátor města Tomáš Navrátil (ANO).

Hodnocení článku

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky opava, logo, změna, páv, město, soutěž

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.

Pošli tip na kulturní akci

Publikace zaslané kulturní či sportovní akce není garantována a vždy o publikaci rozhoduje redakce.
Zasláním tipu do redakce zároveň deklaruji, že mám svolení s užitím fotografie.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Odesláním formuláře souhlasím s obchodními podmínkami, etickým kodexem a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.