Obyvatelé Bohumína na Karvinsku se po povodních stále potýkají s částečnými či úplnými výpadky vytápění a dodávek teplé vody. Důvodem je provizorní provoz centrálního zásobování. Technici sice na odstraňování závad pracují, ale podle odborníků se návrat do standardního režimu podaří až na konci topné sezony. Novinářům to dnes sdělila mluvčí radnice Jana Končítková.
"Systém centrálního zásobování teplem byl v Bohumíně po zářijové povodni prakticky nefunkční, velká voda zaplavila většinu předávacích stanic. Zničila nebo vážně poškodila strojní části, elektroinstalace i řídicí jednotky. Původní odhady, že zprovoznění potrvá několik měsíců, se naštěstí nepotvrdily," připomněla mluvčí. Dodávky tepla a teplé vody se podařilo obnovit zhruba tři týdny po záplavách, stále jde však o provizorní řešení.
"Dodávky jsme obnovili co nejrychleji s tím, že pro domácnosti je důležité mít alespoň nějaké teplo než vůbec žádné. Celý systém stále pracuje v nouzovém režimu a možnosti regulace a kontroly jednotlivých stanic jsou velmi omezené. Čekací lhůty na dodávky komponentů nutných k návratu do normálu jsou v řádech týdnů až měsíců a často ještě váznou," uvedl místostarosta Igor Bruzl (SOCDEM).
Nájemníci, kterým do bytů proudí teplo v nižší kvalitě, se podle mluvčí nemusí obávat, že by se jim vytápění prodražilo. "Pokud mají vytápění nastaveno na maximální stupeň a radiátory jsou přesto vlažné, platí, že jednotlivé měřiče vždy započítávají skutečnou teplotu v tělesech. Domácnosti tak uhradí pouze reálný odběr tepla,“ řekla vedoucí odboru správy domů Kateřina Pálková.
Podle mluvčí se zatím u více než 50 procent stanic nepodařilo obnovit přímé vizuální propojení s centrálním systémem. Pracovníci dispečinku tedy nemají okamžitý přehled o aktuálních poruchách nebo výkyvech v dodávkách tepla v těchto stanicích. "Za běžného provozu systém bezprostředně hlásí konkrétní problém v daném místě a naši technici mohou na situaci rychle reagovat. V současné době nemají k dispozici data v reálném čase, a proto se o poruše velmi často dozvídají až na základě telefonického oznámení,“ uvedl ředitel technických služeb BM servis Marek Pieklo.
Z celkového počtu 4700 bytů se komplikace týkají maximálně stovek domácností. Mohou ale postihnout i oblasti, kde dosud nájemníci žádné problémy nepociťovali. Radnice vyzývá nájemníky, aby případné problémy s teplem a teplou vodou oznámili co nejdříve buď přímo BM servisu, případně bytovým technikům z odboru správy domů.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.