Počasí dnes-3 °C, zítra-2,8 °C
Sobota 15. února 2025  |  Svátek má Jiřina
Bez reklam

Operátoři linky 158 měli loni rekordních 170 tisíc hovorů. Kdy jede tramvaj a jaký je den, zní občas dotazy

Autoři | Foto HZS Královéhradeckého kraje

Operátoři tísňové linky 158 vyřídili loni v Moravskoslezském kraji rekordních téměř 170 tisíc hovorů. Přispěly k tomu zejména zářijové povodně, které jsou spjaté s historicky nejvyšším počtem tísňových volání. Některé telefonáty byly neobvyklé.

Operační střediska v kraji přijala 168 235 volání na linku 158. "Policisté jsou k dispozici ve dne v noci. Musí umět shromáždit potřebné informace, v co nejkratším čase se v nich rychle zorientovat, situaci zanalyzovat a najít efektivní řešení. Díky nim je v reakci na tísňová volání v Moravskoslezském kraji dojezdový čas policistů 7:37 minut, čímž jsme nejlepší v republice," uvedla mluvčí policie Soňa Štětínská.

Průměrně jde o 460 volání za den, což je o tři procenta více než v roce 2023. "Vyšší frekvence bývá v pátky a v soboty. V tyto dny hlídky častěji vyjíždějí řešit situace do zábavních podniků či v nákupních centrech a je více oznámení o osobních neshodách, nezřídka pod vlivem alkoholu. Někteří volající jsou samozřejmě ve stresu, vnímají jinak realitu, nedokážou si vybavit základní, tolik potřebné informace. I na tyto situace jsou policisté připraveni," popsala mluvčí.

Moravskoslezský kraj po deseti letech začíná vybírat nové autobusové dopravce

Moravskoslezský kraj po deseti letech opět vypisuje tendry na zajištění veřejné autobusové dopravy. Stávajícím dopravcům, kteří vozí lidi do práce, do školy či k lékaři v šestnácti dopravních oblastech totiž končí smlouvy. Kraj proto začíná ve...

Samostatnou kapitolou byly zářijové povodně. Operační středisko v první dva dny odbavilo historicky nejvyšší počet volání, v sobotu na tisícovku a v neděli 1500 hovorů. "Činnost jsme koordinovali s hasiči, zdravotníky a městskou policií," uvedla Štětínská.

Od roku 2022 funguje v Moravskoslezském kraji systém tísňových SMS 158. Měsíčně jich je asi 900, ale nevyužívají je jenom osoby v tísni. "Někteří píšou třeba i milostné texty," prozradila mluvčí policie.

Na tísňové lince jsou i neobvyklé telefonáty. "Lidé se krom tísňových volání dotazují na lince na různé policii nepříslušející záležitosti, například kdy odjíždí tramvaj. Jistá paní se zase slušně policisty optala, jaký je den, a s odpovědí, že dnes je čtvrtek, byla velice spokojena, poděkovala a zavěsila. Operátoři zaznamenávají ale také zlomyslná volání, jedná se o jednotky případů. Loni byl rekordmanem muž, který v průběhu pár hodin učinil několik desítek volání. Každopádně čas, po který je operátor linky 158 zaneprázdněn zlomyslným voláním, může chybět osobě v ohrožení života," varuje Štětínská.

Ohodnoť článek

Štítky tísňová linka, hovor, policie, operátor, 158, dotazy, Moravskoslezský kraj

Komentáře

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.

Operátoři linky 158 měli loni rekordních 170 tisíc hovorů. Kdy jede tramvaj a jaký je den, zní občas dotazy  |  Společnost  |  Zprávy  |  Ostravská Drbna - zprávy z Ostravy a Moravskoslezského kraje

Můj profil Bez reklam

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.