Do Vrbna pod Pradědem na Bruntálsku začaly opět jezdit vlaky. Obnova trati, která vede z Milotic nad Opavou stála celkem 60 milionů korun. Vlaky jezdí podle stejného jízdního řádu jako před povodněmi. Železniční trať si navíc v letošním roce připomíná 145. výročí.
Obnova trati z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem na Bruntálsku, na kterou se v neděli po devíti měsících vrátily vlaky, stála více než 60 milionů korun. Škody při zářijových záplavách způsobily popadané stromy i řeka Opava, bylo tam potřeba mimo jiné postavit znovu drážní těleso a položit koleje. ČTK to dnes řekl mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Česká televize uvedla, že vlaky po opravené trati jezdí podle stejného jízdního řádu jako před povodněmi. Dopravu zajišťuje společnost GW Train Regio. Dosud tam místo vlaků jezdily autobusy. Vlak nyní jezdí v pracovní dny osmkrát v obou směrech, v sobotu jezdí sedm spojů, v neděli pět. Ve vlaku je bezdrátové připojení k internetu a je možná přeprava kočárků i jízdních kol.
Dvacetikilometrovou trať povodeň poškodila na více úsecích. U Karlovic voda poškodila i svah.
Mezi Miloticemi nad Opavou a Kunovem způsobily škody hlavně vyvrácené stromy, mezi Kunovem a Vrbnem pod Pradědem ji výrazně poškodila řeka Opava. Na pěti místech si řeka přímo vytvořila nové koryto v místě trati, na dalších vyplavila kolejové lože anebo trať zanesla naplaveninami.
Na obnově trati spolupracovala Správa železnic s Povodím Odry a společností PKP Cargo International, která trať provozuje. "V rámci oprav bylo potřeba provést výstavbu nového tělesa dráhy, vyčistit a doplnit kolejové lože a položit nové koleje, ale také sanovat svah a mostní objekty a vyčistit odvodnění trati," uvedl Gavenda.
Přerušení provozu po povodních využila Správa železnic k rekonstrukci silničních částí tří přejezdů u Milotic nad Opavou, Skrbovic a v Široké Nivě. "Na podzim budou osazeny zabezpečovacím zařízením se závorami," uvedl mluvčí.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám