Premiéra v Česku. V pravidelném provozu začaly z Novojičínska do Ostravy jezdit první bateriové vlaky

Autoři , | Foto Moravskoslezský kraj

V pravidelném provozu začaly dnes poprvé na české železnici jezdit první bateriové vlaky. Soupravy budou jezdit na trati z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor a Studénku do Ostravy, lidé tak nebudou muset přestupovat. Dojezd vlaku na baterie je 80 kilometrů.

"Bateriové jednotky šetří životní prostředí a pomohou také zajistit plynulejší jízdu. V místech, kde končí nad kolejemi trolejové vedení, už není díky bateriím potřeba přestupovat na jiný, motorový vlak. Jízda je tak mnohem komfortnější i rychlejší. Jsme prvním krajem, kde si lidé mohou užívat cestování takto moderními jednotkami,” neskrýval potěšení hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica (ANO).

Kraj s Českými drahami podepsal loni v prosinci desetiletou smlouvu, která obsahuje také výhledové plány elektrizací a konverze napájecí soupravy a instalace ETCS, tedy jednotného evropského zabezpečovacího systému.

Bateriové vlaky vycházejí z elektrických jednotek RegioPanter, vyvinula a vyrobila je plzeňská Škoda Group. Lidé z Novojičínska díky nim získají celodenní přímé vlakové spojení s krajským městem. Dosud na lince S8 při cestě do Ostravy museli většinou přestupovat ve Studénce. V létě budou navíc vybrané spoje této linky zajíždět i k letišti v Mošnově.

Ostrava hlásí dražší jízdné. Krátkodobé jízdenky v městské hromadné dopravě od neděle podraží

Krátkodobé jízdenky v městské hromadné dopravě v Ostravě od neděle podraží. Cena hodinových jízdenek stoupne z 30 na 32 korun, u zlevněných pro děti do 15 let z 15 na 16 korun. Desetiminutové jízdenky zdraží o korunu na 24 korun, zlevněné na 12...

Vlak je dlouhý téměř 53 metrů. Je v něm 140 míst k sezení, celkem se do něj vejde 323 cestujících. Vlak je bezbariérový, je v něm wi-fi, klimatizace, kamerový systém či odbavovací systém, v němž lze platit kreditní kartou. Vlak se může dobíjet za jízdy pod elektrickou trolejí nebo když pod ní stojí ve stanici, ale také třeba připojením vysokonapěťového kabelu v koncové stanici.

České dráhy už podle náměstka jejich generálního ředitele Jiřího Ješety objednaly od Škody dalších 15 vozů, které budou k dispozici na konci roku 2026. "To jsou ale úplně nové bateriové vlaky, které se začínají vyrábět, vyvíjet a schvalovat. Kdežto první čtyři jednotky jsou vlastně standardní RegioPantery dovybavené bateriemi," řekl už dříve Ješeta. Také tyto vlaky mají rovněž jezdit v Moravskoslezském kraji.

Ohodnoť článek

Chceš nám něco sdělit?Napiš nám

Napiš do redakce

Pošli nám tip na článek, reakci na daný článek nebo jakoukoliv zpětnou vazbu.

* Soubor není povinné přikládat.
Napište první písmeno abecedy.

Štítky baterie, vlak, elektřina, železnice, premiéra, provoz, ekologie, Moravskoslezský kraj, Nový Jičín, Ostrava, Studénka

Komentáře

Přihlášení uživatele

Přihlásit se pomocí GoogleZaložením účtu souhlasím s obchodními podmínkami, etickým
kodexem
a rozumím zpracování osobních údajů dle poučení.

Zapomenuté heslo

Na zadanou e-mailovou adresu bude zaslán e-mail s odkazem na změnu hesla.