V pravidelném provozu začaly dnes poprvé na české železnici jezdit první bateriové vlaky. Soupravy budou jezdit na trati z Veřovic na Novojičínsku přes Štramberk, Kopřivnici, Příbor a Studénku do Ostravy, lidé tak nebudou muset přestupovat. Dojezd vlaku na baterie je 80 kilometrů.
"Bateriové jednotky šetří životní prostředí a pomohou také zajistit plynulejší jízdu. V místech, kde končí nad kolejemi trolejové vedení, už není díky bateriím potřeba přestupovat na jiný, motorový vlak. Jízda je tak mnohem komfortnější i rychlejší. Jsme prvním krajem, kde si lidé mohou užívat cestování takto moderními jednotkami,” neskrýval potěšení hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica (ANO).
Kraj s Českými drahami podepsal loni v prosinci desetiletou smlouvu, která obsahuje také výhledové plány elektrizací a konverze napájecí soupravy a instalace ETCS, tedy jednotného evropského zabezpečovacího systému.
Bateriové vlaky vycházejí z elektrických jednotek RegioPanter, vyvinula a vyrobila je plzeňská Škoda Group. Lidé z Novojičínska díky nim získají celodenní přímé vlakové spojení s krajským městem. Dosud na lince S8 při cestě do Ostravy museli většinou přestupovat ve Studénce. V létě budou navíc vybrané spoje této linky zajíždět i k letišti v Mošnově.
Středa, 11. prosince 2024, 20:00
Krátkodobé jízdenky v městské hromadné dopravě v Ostravě od neděle podraží. Cena hodinových jízdenek stoupne z 30 na 32 korun, u zlevněných pro děti do 15 let z 15 na 16 korun. Desetiminutové jízdenky zdraží o korunu na 24 korun, zlevněné na 12...
Vlak je dlouhý téměř 53 metrů. Je v něm 140 míst k sezení, celkem se do něj vejde 323 cestujících. Vlak je bezbariérový, je v něm wi-fi, klimatizace, kamerový systém či odbavovací systém, v němž lze platit kreditní kartou. Vlak se může dobíjet za jízdy pod elektrickou trolejí nebo když pod ní stojí ve stanici, ale také třeba připojením vysokonapěťového kabelu v koncové stanici.
České dráhy už podle náměstka jejich generálního ředitele Jiřího Ješety objednaly od Škody dalších 15 vozů, které budou k dispozici na konci roku 2026. "To jsou ale úplně nové bateriové vlaky, které se začínají vyrábět, vyvíjet a schvalovat. Kdežto první čtyři jednotky jsou vlastně standardní RegioPantery dovybavené bateriemi," řekl už dříve Ješeta. Také tyto vlaky mají rovněž jezdit v Moravskoslezském kraji.
Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve přihlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.