Počasí dnes18 °C, zítra12 °C
Sobota 28. září 2024  |  Svátek má Václav
Bez reklam

Svět techniky slaví desáté narozeniny. Imaginárium bratří Formanů otevřeno

Od soboty 28. září do 5. října se v Dolních Vítkovicích slaví. Zdejší svět techniky připravil ke svým desátým narozeninám výstavy, divadelní představení a vědecká show.

„Chybět nebude ani úniková hra Cesta za tajemstvím vědy. Připravili jsme i kreativní dílny, den s roboty všeho druhu a den pro seniory. Počítáme se všemi generacemi a v narozeninovém týdnu budeme mít výjimečně otevřeno i v pondělí, takže si snad všichni všechno dostatečně užijí,“ říká ředitelka Světa techniky Eliška Kulová.

Liščí závodiště, hybohledy i dřevěné moře

Týden oslav desátých narozenin Světa techniky zahájí v sobotu 28. září v deset dopoledne výstava Imaginárium Divadla bratří Formanů, synů slavného režiséra Miloše Formana. Projekt Imaginárium z autorské dílny Matěje Formana a skupiny spřátelených výtvarníků spojuje umění inspirované lunaparkem a cirkusem a interaktivní zábavu.

Nová dočasná výstava zabírá 900 metrů čtverečních přízemí Světa techniky a pracovala na ní desítka umělců spolu s techniky. Návštěvníci se mohou těšit na deset tematických oblastí, ve kterých se nachází stovky rukodělných objektů. Každý si přijde na své.

„Dospělé zveme na úžasný návrat do dětství, pro malé sportovce je připravený velodrom či bowling se surikatami. Ti nejmenší se mohou těšit svézt na pouťovém kolotoči nebo se utkat s ostatními dětmi na liščím závodišti,“ říká ředitelka Dolních Vítkovic Renata Červená.

Nechybí ani jediné prstové závodiště ve střední Evropě, unikátní hybohledy Pavla Macka nebo dřevěné moře Terezy Komárkové. Spojení světa loutek, dřevěných zvířátek, divadla i filmu svádí ke hrám, ponouká dětské i dospělé návštěvníky uvádět věci do pohybu, zapojit smysly a fantazii. Všechno je postaveno na radosti ze hry, objevování a překvapení.

Jára Cimrman: jaderný fyzik

V duchu popularizace vědy, techniky a kreativity se ponesou i další části narozeninového programu Světa techniky. Například hra Jára Cimrman: Jaderný fyzik. Vědci z Ústavu částicové a jaderné fyziky Univerzity Karlovy v Praze ve hře, jak napovídá už název, vtipně podávají publiku (ne)vážné vědecké závěry.

„Podělí se o výsledky svého převratného výzkumu role Járy Cimrmana v jaderné fyzice. Zjistíte, jakou roli měl Jára Cimrman při založení CERNu a rozvoji kvantové fyziky, a jak své objevy v oblasti fyziky a matematiky aplikoval mimo jiné v psychologii,“ přibližuje ředitelka Světa techniky Kulová s odlehčeným příslibem, že Cimrmanův odvážný výzkum předběhl dobu i zdravý rozum.

Od věci nebude seznámit se také s roboty všeho druhu a ochočit si nového robopsa, který je čerstvě přijatým členem týmu animátorů Světa techniky. Robotický pes zatím nemá jméno, a tak budou mít příchozí možnost mazlíčka pojmenovat a získat za to i náležitou odměnu.

Oslavy Světa techniky v Dolních Vítkovicích vyvrcholí sobotní party 5. října, kdy se bude ve 3D kině promítat film T-Rex, podávána bude dusíková zmrzlina a rozjede se narozeninová science show. Nejmenší návštěvníky potěší malování na obličej, starší pak třeba virtuální realita, fotopoint, eko dílna nebo kvízový večer.

Celý program, včetně možnosti rezervací vstupenek na divadelní představení lidé najdou na webu www.dolnivitkovice.cz.

Ohodnoť článek