Dnes, 11:30
O víkendu se koná další ročník Game Jam Ostrava, maratonu tvorby her, který spojuje vývojáře, grafiky a nadšence z různých oborů. Během 42 hodin se týmy snaží vytvořit funkční prototypy her od nuly, experimentovat s nápady a testovat nové herní mechaniky. Na herních maratonech už vznikly populární hry jako je Beat Saber nebo Hollow Knight.
Na ostravském Game Jamu vznikla řada úspěšných projektů. Tým, který v minulém ročníku získal první místo s prototypem Punchcard Protocol, tvořili mimo jiné i autoři české hry KVARK, někdy označované jako „český Half-Life“.
„Tato hra byla následně velmi populární i v indie zónách jiných herních konferencí a uvažuje se o jejím dokončení a vydání. O další práci na prototypech, které vznikly na game jamu, uvažuje více než 60 procent účastníků,“ popsal Petr Slaný z komunity Game Devs Ostrava.
Hlavním přínosem Game Jamu je možnost vyzkoušet si tvorbu her, setkat se s nadšenci i profesionály z herních studií a realizovat vlastní kreativní nápady. Vzhledem k tomu, že se herní průmysl neustále rozvíjí, je důležitá také prezentace talentu z Moravskoslezského kraje mimo region.
Nejlepší projekty mají navíc možnost využít program Moravskoslezského inovačního centra a posunout své hry až k reálnému vydání. V minulosti se opakovaně ukázalo, že prototypy vzniklé během herního maratonu mohou být základem pro celosvětově známé hry – například Beat Saber, Superhot nebo Goat Simulator.
„V Moravskoslezském kraji se nám podařilo nastartovat velmi dynamický proces, kdy se od těžkého průmyslu překláníme k nejmodernějším technologiím. Proto je pro nás důležité a zásadní podporovat podnikání a inovace,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Josef Bělica. „Pomozte budovat herní průmysl s námi v Moravskoslezském kraji,“ doplnil hejtman.
Největší výzvou je omezený čas. Úspěch proto závisí na dobře zvoleném rozsahu hry a efektivní koordinaci práce v týmu. Menší, dokončený prototyp často přináší lepší výsledky než ambiciózní projekt, který zůstane nedokončený.
Letošní ročník Game Jamu Ostrava proběhne od 10. do 12. října v Impact Hubu Ostrava. Kromě intenzivní tvorby her je součástí programu i hodnocení prototypů profesionály z herního průmyslu a ocenění nejlepších týmů. Více se dozvíte na webu.
Chceš nám něco sdělit?Napiš nám